Porta do Sol hotel: Sintanton-trekking

19 maart 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Het is 18 maart. We zijn aangekomen in Ponta do Sol. De duiker Helemaal bovenin op het eiland Santo Antao.Vanmorgenvroeg om 8.00 uur zijn we met de Aluguer vertrokken vanuit Porto Novo. Na een uurtje rijden, een route langs de kust en door de bergen kwamen we bij ons volgend hotelletje aan. Een prachtige kamer met balkon, toilet en badkamer met een heerlijke warme douche.Onze kamer

Vanochtend het stadje verkend Het haventje van Ponta do Sol en ergens geluncht.Restaurantje aan de oceaan Na de middag een flinke wandeling gemaakt met prachtige vergezichten.Wat een uitzicht!

Vervolgens zitten opa en ik aan tafel met een hele groep Fransen. Onze 'gangen' worden opgediend terwijl we luisteren naar Kaapverdiaanse livemuziek.Het is een groot feest. Iedereen doet mee. Wat een geweldig einde van deze prachtige dag.

Kaapverdië staat ook bekend om haar kunstzinnigheid. Nog even een indruk.

Muurschildering moeder met kind

Voetballer Overal in Kaapverdië wordt er gevoetbald. Ook hier in Ponta do Sol ligt een groot voetbalveld tussen alle op heuvelige grond gebouwde huizen.

Twee ouwetjes :-) Tot zover de beschrijving van deze dag van de twee ouwetjes. ;-)

1. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    19 maart 2018
    Nou ouwetjes, het valt met jullie nog wel mee, als jullie zo"n prachtige en energieke reis
    kunnen maken. Geniet ervan, doen wij ook.