Moreno's B&B, Mindelo.

29 maart 2018 - Tarrafal de Monte Trigo, Kaapverdië

Het is donderdag 29 maart. Gisteravond via google maps Via google maps de weg gevonden Moreno's B&B gevonden. Deze ligt, grappig genoeg, precies tegenover de straat waar Simabo is gelegen. Het hostelletje waar twee weken geleden ons Afrika-avontuur begon.

Moreno's is een B&B in een prachtig nieuw gebouw met mooie kamers, Bij Moreno's b&beigen badkamer en een heerlijke warme douche. De gastvrouw is zeer gastvrij, behulpzaam en aardig.

We slapen goed. Konden aangeven wanneer we wilden ontbijten. "Half10 graag." Even lekker uitrusten van de drukke dag van gisteren.

Het ontbijt is fantastisch. Broodjes naar eigen wens, eitje naar keuze, banaantjes, kaas, vlees, sap en diverse soorten jam. We genieten écht van deze weelde!

Hennie aan het ontbijt Heerlijk ontbijtje.

Lekker rustig ook. We zijn de enigen!   Aan de ontbijttafel

Daarna gaan we de stad in. Pas tegen de avond hebben we afgesproken met Marcel en Eva. Dus alle tijd!

We hebben zojuist alvast de rekening van ons hotel betaald en de twee 'petit dejeuners' en gaan eerst even het benodigde geld pinnen voor vandaag.

Smartje Op weg naar de bank komen we dit Smartje tegen. Ideaal voor een stad met deze temperatuur. Vandaag is het 25graden.

Standbeeld van Portugees filosoof We gaan even in een parkje iets eten en drinken, vlakbij het standbeeld van Baltasar Lopez da Silva.

( Baltasar,1907- 1989, was een schrijver, dichter en filosoof uit Kaapverdië, die zowel in het Portugees als in het Creools schreef. In 1947 publiseerde hij de, naar het schijnt, grootste Kaapverdiaanse novelle: Chiquinho en tevens een boek over de verschillende Kaapverdiaanse dialecten. Vanwege zijn grote verdiensten voor Kaapverdië verscheen tussen 1992 en 2000 zijn portret op het 500 escudo's- biljet.)

We wandelen wat verder. Ontdekken het restaurantje, waar het eten weliswaar van mindere kwaliteit is, maar de Kaapverdiaanse live-muziek spectaculair! En komen nu ook zomaar het restaurantje 'Pica Pau' tegen, waar de wanden van boven tot onder zijn beplakt met kaarten en brieven van tevreden gasten uit de héle wereld.Bar, restaurant pica pau We ontdekken een leuke galerie Bij het galerietje met allerlei Kaapverdiaanse sieraden, kleding, kunst én CD's!

Prachtige Kaapverdiaanse (fado) muziek uitgevoerd door natuurlijk Cesaria Evora maar ook tal van andere musici, onder anderen Maria Alice.

CD met fado muziek Deze CD kunnen we niet laten liggen!

Het loopt inmiddels tegen 13.00 uur. We besluiten nog even naar ons favo beach-bar-restaurantje te gaan.

Ter plekke van de haven, De oversteek van Ponto novo naar Mindelo

waar de ferries uitvaren en nu een enorm schip van TUI ligt, lopen we toevallig achter een duits echtpaar die we op Mar Tranquilidade ook al hebben hebben ontmoet. Samen drinken we iets en wisselen onze ervaringen van de beide eilanden uit. Ook zij vertrekken morgen weer naar 'die Heimat'.

Opa en ik kopen nog wat banaantjes bij de Merceria, ( Bananen zijn hier weer volop verkrijgbaar) laden op onze kamer de laatste filmpjes op en schrijven ons blog. Het gaat super snel. De WIFI is uitstekend!!!

Zo. Onze reis naar west Afrika zit er bijna op.

Vanavond nog even met Eva en Marcel uit eten. Daarna heerlijk slapen en ontbijten en vervolgens met de taxi naar het vliegveld, genoemd naar Cesaria Evora!

Ons vliegtuig vertrekt om 11.50. vlucht OR 422 Vanwege de tussenlanding op het eiland Sal én het tijdsverschil van 3.00 uur komen we om 23.05 in Amsterdam aan.

Dag Afrika.

Afrika Bedankt voor de prachtige tijd!!!!!!!!!

1. Jolie:
    Klinkt weer fantastisch! Heel goede terugreis en tot gauw! Liefs
  2. Alice:
    29 maart 2018
    Leuk lieverd. Dankjewel. Morgen weer in Amersfoort ;-)
  3. Annemieke Paalman:
    29 maart 2018
    Wat een geweldige reis en wat een mooie en gezellige verhalen. Goede reis naar Nederland.
    Lieve groet voor jullie beiden van ons,
    Annemieke en Fra
  4. Daniël:
    30 maart 2018
    Mooi wat jullie gedaan hebben! Slaap lekker en voor morgen een goede vlucht gewenst!
  5. Alice:
    Dank jullie wel !!!
  6. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    30 maart 2018
    Het was weer fantastisch, veilige reis en tot ziens!!!!
  7. Chantal De Groot:
    Hele goeie reis! Leuk om allemaal te lezen! Dikke kus van ons <3
  8. Alice:
    30 maart 2018
    Ahhhhhh. Dank jullie wel.

En....
    Tot gauw lieverd. Kus kus kus,
    mam en oma :-)
  9. Vic en Gerard:
    30 maart 2018
    Fijne Paasdagen in eigen land na zo'n mooie vakantie!
    Vic en Gerard
  10. Wim en Lineke:
    30 maart 2018
    Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad,goeie reis terug en geniet van de Paasdagen en het weerzien met jullie kinderen en kleinkinderen, groetjes van ons