Opa de strandjutter

26 maart 2018 - Tarrafal de Monte Trigo, Kaapverdië

Het is vandaag 26 maart 2018. De zomertijd in Nederland is ingegaan.

Er is nu een tijdsverschil van 3 uur. Als wij wakker worden is de dag in Nederland al lang begonnen.

Vandaag is mijn oudste dochter jarig.

Ze wordt 36! Verjaardagskaart met inhoud

Voordat we ook maar iets anders gaan doen....

Hartjes steen....Eerst even bellen!!!

Daarna gaan opa en ik ontbijten. Opa doet weer helemaal met alle maaltijden mee. Gisteravond al met het diner. En nu met het ontbijt.

Gisteravond gezellig met een ander Nederlands echtpaar een borreltje gedronken. Na het eten wordt er altijd een klein glaasje gepresenteerd, een soort jenever, maar opa en ik vinden deze niet zo lekker. We genieten wel van de grogue die opa in het fabriekje heeft gekocht. Deze hebben wij de Nederlanders ook laten proeven. Ook zij vonden het  niet te vergelijken met de jenever. De grogue geeft een warme nasmaak in tegenstelling tot de jenever. Gewoon....heerlijk!

Daarna gaan opa en ik naar een plekje aan het strand waar ik vorig jaar allemaal schelpjes in verschillende kleuren heb gevonden. Deze gekleurde schelpjes had ik nog nooit eerder gezien! Ik wil opa dit plekje graag laten zien en hoop natuurlijk dat we er nu ook van alles zullen vinden.

We lopen vanaf ons hotelletje linksaf direct het strand op20180326_125151 en lopen dit helemaal af totdat we bij de weg komen die omhoog loopt richting de vulkaan. Via deze weg zijn opa en ik met de aluguer Tarrafal binnengereden. Deze weg lopen we een klein eindje op totdat we bij het voormalige schooltje zijn. Tussen het schooltje en de zee liggen allemaal bijna drooggevallen kreekjes waar ik vorig jaar de prachtige schelpen vond.Strand van Tarrafal  Strand van Tarrafal Strand van Tarrafal Uitzicht vanaf ons 'zoekplekje'

Helaas. Rode en oranje gekleurde schelpen vinden we er niet. Maar wel allerlei andere bijzondere dingen.

Octopus? Octupus? Aangespoelde krab aangespoelde krab

Rode krab een rode krab

Een aangespoelde vis een aangespoelde vis

en een garnaaltje.  Een aangespoeld garnaaltje

Opa is erg enthousiast over deze plek. En over het prachtige uitzicht.

IMG_20180326_104457 Hij zoekt...en vindt...en kijkt...en onderzoekt...

Opa vindt van alles   Opa de strandjutter  Opa bij het schelpen'strand'  Opa probeert een schelpje te pakken dat zich heeft ingeklemd tussen de rotsen Opa geniet VOLOP!!!

De kreekjes kennen een levendige vegetatie.

Zo vinden wij er koraalachtige, maar beter verwoord, misschien meer egelachtige

( vanwege de stekeltjes) Zwarte zee 'sponsjes'  zwarte 'sponsjes',  IMG_20180326_103650 IMG_20180326_103808 visjes en piepkleine schelpjes die zich voortbewegen met piepkleine pootjes. Wel grappig om de schelpjes zo vooruit te zien gaan ;-)

Daarna lopen we weer terug.

Het loopt tegen 12 uur. De zon wordt nu wel erg heet.

We gaan terug naar het hotelletje en genieten daar van een lekker kopje soep met brood.

Daarna gaat opa weer heerlijk lezen opa ligt heerlijk in de hangmat te lezen in 'zíjn' hangmat.

Opa  en ik realiseren ons ineens dat we nog maar één dag hier op Tarrafal zullen zijn...En we hebben nog helemaal niets geboekt voor de volgende twee nachten.

Dat gaan we dus gauw even doen. We kijken op het internet en kiezen voor Morenos B & B in Mindelo, waar we woensdag en donderdag zullen zijn.

Tot zo!

1. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    27 maart 2018
    Wat een reis!!!!!! Schitterend mooi. gr.
  2. Alice:
    27 maart 2018
    Ja hè. Dat vinden wij ook.
    We genieten volop! Vandaag nog even hier in Tarrafal. Morgen weer richting veerpont en Mindelo.
  3. Vic en Gerard:
    28 maart 2018
    Er is altijd wat te jutten aan het strand :)
  4. Alice:
    29 maart 2018