...Het vervolg

25 maart 2018 - Porto Novo, Kaapverdië

Na het uitprinten van de foto maken opa en ik een wandeling. Vanmorgen was het erg nevelig buiten. En Frank kon ons vertellen dat het in Porto Novo nog veel erger was. Mist en een héle harde wind.

Als opa en ik gaan wandelen komt de zon door.

We wandelen naar een rustig plekje aan de zee.20180324_105009 Zitten daar een tijdje Strand van Tarrafal zoeken steentjes en schelpjes. Onze collectie wordt steeds maar groter. We vinden prachtig gekleurde schelpen en steentjes en zelfs een scelet en de snavel van een vogel. 'Strandjutten' Daarna wil opa toch wel graag weer terug. Heerlijk even naar bed. En later weer in de hangmat. Hij vindt het niet leuk om ziek te zijn, maar heeft, omdat hij zomaar in West Afrika is, de zee overal kan horen ruisen en heerlijk buiten kan zijn, toch een fijn vakantiegevoel. En de hangmat ... die vindt hij geweldig!

Ik breng opa even een kopje bouillon.bouillon voor opa Dat vindt hij vast lekker en zal zeker goed voor hem zijn. Even een beetje kracht. Opa vindt het heerlijk. Hij lust nog wel een kom. Na het tweede kommetje stoppen we maar even. Rustig aan opa :-).

Het water uit de kraan komt van boven uit de bergen. Is zuiver water.Toch wordt het voor de zekerheid nog een keertje extra gezuiverd.

Al het water is gratis verkrijgbaar.

Het douchen is wel even wennen, want er is alleen maar koud water.

Voor het diner wordt er voor de gasten van het hotelletje als aperitief 'punch' geserveerd. Punch is een traditionele drank. Het wordt door Frank klaargemaakt in een grote karaf met veel ijs en fruit en geschonken in hele kleine glaasjes.

Gezellig op het terras bij het water. Alle gasten kunnen elkaar op dit terras ontmoeten en hun verhalen uitwisselen voordat ze aan tafel gaan. Opa en ik hebben daar nog niet aan meegedaan omdat opa te ziek was.

Het eten wordt rond 19.00 uur geserveerd. Als het klaar is klinkt er een bel, die zowel de gasten uit hun huisjes als bij het water roept.

Speciaal voor opa wordt er vanavond rijst klaargemaakt. Dat durft hij wel te eten en móet hij ook wel, want met alleen water verslapt hij te veel.

Raphaëla zit er al. We geven haar de foto. David komt er direct bijzitten.

Ze zijn er zo blij mee. "Wie hast du das geschafft?" "Hast du ein printer mittgenommen?"

Echt iets uitleggen lukte niet. Ze waren zó blij met hun foto.de foto is prachtig geworden!

Daarna gaan we het huisje in.

We zijn moe.

Allebei.

Nog even buitenzitten, Het huisje in de avondsfeer daarna binnen wat lezen en dan gauw slapen. De hanen zijn er 's morgens vroeg bij!

Ik loop naar mijn bed en wat ik dán zie....

Ongelooflijk!

De rillingen lopen over mijn rug.

Ik roep gauw opa erbij.

Die blijft rustig.

Pakt de toilethouder en een dik blad papier. Probeert de houder over de spin te zetten. Dit mislukt. De spin is al beneden op de vloer. Brrrrr. Opa bedenkt zich niet en zet de houder direct weer om de spin. Gelukt! Nu het papier eronder en dan gauw naar buiten waar opa de spin weer loslaat.

Brrrrrrr. Wat een avontuur.

We kleden ons uit en dan......Brrrrrrrrrr. Maar goed dat we een klamboe hebben..... Brrrrrrr. Het kan dus nóg erger!

Deze keer lukt het opa niet om de spin te pakken. De spin is hem te snel af. Duikt achter de beschotting en laat zich niet meer zien.

Geen lekkere gedachte. Hoeveel spinnen zouden zich in onze kamer verbergen?

Wat zijn we blij met de klamboe's !!!

Het beeld van deze kanjers blijft ons nog wel even bij, maar we gaan toch lekker slapen, héérlijk beschermd onder onze klamboe!

1. Jolie:
    25 maart 2018
    brrrrr koude douche en grote spinnen... veel 'plezier' daar nog! ;)
  2. Hen:
    25 maart 2018
    Heeft voordelen. Je hebt geen Italiaanse koffie nodig om wakker te worden.
  3. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    25 maart 2018
    Veel kakkerlakken kan ook nog, dus een spinnetje valt wel mee.
    En een koude douche word je goed wakker van.
    Trouwens jullie zijn in Afrika!!!!!!!!!
    Groeten en veel plezier.
  4. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    25 maart 2018
    Alle gevonden schatten in een grote glazen pot en dan voor het raam.
    Leuk en origineel.