Een lange wandeltocht naar Fontainhas

19 maart 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Vannacht slecht geslapen.

De hele nacht zat er een hondje buiten te blaffen. Écht achter elkaar door. Ik hoopte dat er ieder moment iemand naar buiten zou komen om het arme beest binnen te halen, maar dat gebeurde niet. Op een gegeven moment toch maar even gaan kijken. Blijkt het een goedverzorgde langharige terrier te zijn die pontificaal op het midden van de weg, zijn ogen strak gericht op zijn huis, onophoudelijk blaft. Helemaal verbolgen dat er niemand de deur voor hem opendoet!

Het ontbijt maakt veel goed. Het ontbijt bij Sintanton trekking Zelfs een heerlijke omelet wordt ter plekke klaargemaakt.

Daarna gaan we op pad.

Op naar Fontainhas. wandelkaart Het weer is bewolkt, de temperatuur een beetje aan de koude kant, ideaal voor een lange wandeling! Drie vrienden :-) ( zoekplaatje...3 dieren ;-)  )

Halverwege komen we de Fransen tegen, die een uurtje voor ons vertrokken zijn en inmiddels weer terugkeren, uitrustend tegen een balustrade. " Pffff.....ce n'est pas facile ;-) "Maar ze hebben van het uitzicht genoten! En het weer was heerlijk.

Onze eerste lange wandeling naar Fontainhas De weg is gemaakt van  onregelmatig gelegde klinkers, stenen en losliggend gruis en kent vele hoogtes en dalen. Een klein stroompje laat een waterval vermoeden in het regenseizoen. ( september)

Wij zetten door. IMG_20180319_111628 Bereiken het stadje en gaan zelfs verder. Naar Corvo. IMG_20180319_101603 Het weggetje wordt nu erg smal en de hoog-laagverschillen enorm. Op elke hoek staat een prentje waarop het hele paasverhaal staat afgebeeld. Tja. Het klimmen en dalen valt niet mee voor ons, maar...vergeleken met het paasverhaal.....

We zetten door! Geitjes in de bergen

Maar voordat we dit stadje kunnen bereiken, keren ook wij terug. 20180319_103015

Fontainhas Op de terugweg drinken we wat in het eerste dorpje Fontainhas en vervolgen onze wandeltocht terug naar het hotel.

Ruim 4 1/2 uur gewandeld.Ponta do sol

Ponta do sol

Dadelijk uitchecken en een aluguer bestellen.

Morgen na het ontbijt gaat onze reis verder naar de vallei van Paúl.

( nB. de video's kunnen we nog steeds niet opladen. De WI-FI verbinding is weliswaar veel beter dan bij SIMABO maar nog steeds onvoldoende sterk.)

1. Annemieke Paalman:
    19 maart 2018
    Prachtig wat jullie allemaal tegen komen. Knap om zolang te wandelen. Groetjes
  2. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    20 maart 2018