Opa heeft een paspoort nodig.

17 februari 2018 - Emmen, Nederland

Bij het gemeentehuis Opa gaat voor de eerste keer in zijn leven een wereldreis maken!

Als je in Europa op vakantie gaat is een ID-kaart waarop je kunt laten zien hoe je heet, hoe oud je bent en waar je woont, genoeg.

Maar...als je naar Afrika gaat .... dán heb je een écht paspoort nodig!

En die heeft opa nu.

Twee weken geleden heeft hij bij het gemeentehuis in Emmen dit paspoort aangevraagd.

Hij moest hiervoor een pasfoto van zichzelf meenemen én kunnen laten zien dat hij toch écht Hennie Wennink is. ( Dit kon hij doen met zijn ID-kaart, maar ook met zijn rijbewijs.)

En vorige week kon hij zijn paspoort ophalen.

Het paspoort is 10 jaar geldig!

Dus opa kan nog héél veel reizen maken met hetzelfde paspoort!Onze paspoorten Twee paspoorten. Eéntje van opa

en ééntje van mij ;-)

1. Jehanne:
    18 februari 2018
    hallo opa en alice hoe vinden jullie het zelf om naar Afrika te gaan? met wat voor vliegtuig gaan jullie? en gaat noa ook mee? wat een mooie paspoorten trouwens . hoe lang zijn jullie weg? groetjes van jehanne nog een fijne voorbereidingstijd.
  2. Alice:
    18 februari 2018
    Hallo Jehanne

Opa kent de eilanden van Kaapverdië nog niet, maar ik vind het heerlijk om nog een keertje te gaan. Het is er (bijna) altijd mooi weer. De natuur is prachtig en de mensen erg behulpzaam en aardig.

Noah blijft thuis. Mijn jongste dochter Brigitte gaat voor haar zorgen.
    De rest vertellen we je in het blog hoor. Ik hoop dat je het leuk gaat vinden!
    Heel veel liefs, Alice
  3. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    13 maart 2018
    alice en opa henny, we gaan jullie volgen. we zijn benieuwd.

Groetjes, Jan en Siny.
  4. Alice: