Schiphol 18 maart 2018

16 maart 2018 - Emmen, Nederland

Het is zover.

Vanmorgen om even over half 5 zijn we vertrokken vanuit het hotel dat we hadden gereserveerd. even 'chillen' in het hotelMet de pendelbus bereikten we in 10 minuutjes Schiphol.

Gelukkig is het allemaal heel snel gegaan. Inchecken en onze boardingpas ontvangen deden we gisteren al. paspoort en boardingpas Dus konden we vandaag zonder wachtrij de controles doorlopen op weg naar de gate, waar het vliegtuig werd klaargemaakt voor de vlucht.

Opa moest nog wel even bij de douanier komen.

"Wilt u uw tas even openmaken meneer?"

Ohhhh. Opa toch. Wat is er aan de hand?

Opa doet zijn tas open en wat blijkt?

...Vergeten het zakje met vloeistoffen te laten zien ;-)

Deze zat nog keurig opgeborgen in zijn tas. vloeistoffen in een literzak

Het was erg rustig op het vliegveld. Voor deze reis buiten Europa moet je eigenlijk drie uur van te voren aanwezig zijn. Maar de app: 'schiphol.nl' liet ons zien dat er geen wachtrij was. Dus konden we rustig wat later komen.

Om 5 uur waren we er al. wachten bij de gate

En een uurtje later kwamen de bemanningsleden binnen.de TUI crew arriveert

Opa en ik kletsten gezellig met de mevrouw die naast ons zat. Zij gaat ook naar Sao Vicente, het eiland waar opa en ik ook naar toe gaan. Haar dochter doet mee aan het televisieprogramma: 'Helemaal het einde. '

Dan is het zover. Het is half 7. Rij voor rij worden we opgeroepen om naar voren te komen en nog één keertje onze paspoorten en boardingpas te laten zien.

Gezinnen met kinderen eerst. En daarna de mensen die slecht ter been zijn.

Opa en ik hebben een plaatsje voorin het vliegtuig geboekt en zijn als laatste aan de beurt. ( Maar straks wel het eerste eruit ;-)  )

Nog eventjes en...

we gaan!!!

1. Jolie:
    17 maart 2018
    Heeft oma ook al wel aan opa verteld dat oma een keer heeft geprobeerd om liters shampoo mee te smokkelen die uiteraard absoluut niet in het zakje paste? ;)
  2. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    17 maart 2018
    Goed overgekomen. Bedankt voor de fotos.
    Jullie boffen maar met het mooie weer.
    Hier sneeuwt het brrr.
  3. Hen:
    17 maart 2018
    Met Oma kom ik steeds weer voor nieuwe verassingen te staan. Ze geniet volop van de zon in kaapverdi'e en is verkocht aan het land en de plaatselijke bevolking.
  4. Alice:
    17 maart 2018
    Hahaha. Ja. Portugal. Die douanier moest zó lachen. Héle literflessen in de handbagage...;-)