Van Paúl naar Porto Novo, Donderdag 22 Maart

23 maart 2018 - Porto Novo, Kaapverdië

's Nachts slecht geslapen. Bang te laat te zullen zijn voor de Aluguer. Opa is nog steeds niet lekker. Ik pak het blad met het ontbijt dat voor ons is klaargezet.Het ontbijtje De banaantjes en de thee kan Hennie goed gebruiken. De rest gaat mee in de rugzak, voor eventueel later.

De aluguer is er tegen 7 uur. De chauffeur haalt eerst de mensen uit de buurt op. Uiteindelijk zitten we met z'n negenen in het busje. Bagage bovenop. Een schooljongen mag zijn schooltas droppen en loopt zelf verder naar school.

De reis gaat opnieuw langs de kust. Prachtige vergezichten.

Om 8.00 uur zijn we in Porto Novo. Voor het hotel Residencia Novo Cidade worden we afgezet. Hotel Nova Cidade We checken in en hebben de keuze. Óf uitzicht op het stadje of op de oceaan. We kiezen voor het laatste.

Opa is moe. De reis heeft veel van hem gevraagd. Hij gaat even liggen. Ik zet de enige stoel die zich op de kamer bevindt buiten en pik nog een stoeltje van de gang. Zo. Als opa zich beter voelt kunnen we allebei buiten zitten. Echt lekker is het daar niet. Het waait enorm! Maar, het is buiten.Vanaf ons balkon in Porto Novo

We zien dat de veerboot net is aangekomen. de aluguer komt aan Overal passagiers. En de taxi's en aluguers paraat om de mensen te vervoeren. Verder op de kade vele Kaapverdianen om hun waar te verkopen. ( groenten, fruit, cokos, geitenkaas)

Even later lopen ook wij langs de kade. Beeld: moeder en kind kijken uit over de zee We pinnen geld. Genoeg om te kunnen betalen in Tarrafal. Daar is geen pinautomaat. En ook met een creditcard kun je er niet betalen. Escudo's of Euro's. Cash. Verder niet.

En verderop in een boutique-je kopen we een hoed voor opa. Zo blijft hij beschermd tegen de zon. Én...het staat hem goed. Opa heeft een hoed!

Daarna gauw weer even rusten. Het is opa even teveel geweest. Je ziet het aan zijn manier van lopen en hoort het ook aan zijn stem. Deze was al niet zo luid maar is nu gebroken, nóg zachter geworden.

Tegen half één gaan we even een hapje eten in het restaurant dat bij het hotel hoort. Opa durft het aan. Wat penne met kaas en voor mij een salade. Gelukkig. Hier is de WIFI voldoende om het blog bij te kunnen schrijven. Maar voor de filmpjes is de verbinding nog onvoldoende sterk.

Daarna gaat opa weer even rusten. Ik pak de douche. (Heerlijk warm water, maar geen douchekop :-) )

En daarna nog even het stadje in. Boom aan pleintje We kopen nog een paar cokos-toetjes en vinden prachtige schelpen bij het strandje. Daarna is het weer genoeg voor opa. Terug naar het hotel. Uitrusten. En vroeg naar bed.

Morgen kunnen we om 7.00 uur ontbijten en dan.... Op naar Tarrafal!!!

1. Annemieke Boelaars:
    23 maart 2018
    Beterschap gewenst Hennie! Hopelijk ben je gauw weer de oude😇
    We genieten van jullie verhalen en foto,s. Wat een mooie vakantie en prachtige natuur!
    Liefs van ons😘
  2. Jan en Siny Visschedijk Wennink.:
    23 maart 2018
    Henny, jammer dat je nog niet helemaal de oude bent.
    Maar het komt vast goed. Het genieten kun je niet vergeten hoor!!!!!
    Prachtig allemaal. Wij genieten mee.
    Beterschap. Gr.
  3. Alice:
    24 maart 2018
    Zo leuk dat jullie meegenieten!